سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی زیبایی RF آر اف

قبل از انجام جراحی زیبایی، با جراح تان مشاوره خواهید داشت و بررسی های پزشکی لازم در خصوص تان انجام می شود. اگر منع جسمی و پزشکی برای انجام عمل نداشته باشید؛ جراح تان با انجام جراحی موافقت می کند.

بخش مهمی از جراحی پلاستیک، جراحی بازسازی و ترمیمی می باشد.

افرادی که در اثر عوامل مختلف مثل حادثه و ... آسیب می بینند و بخشی از زیبایی خود را از دست می دهند به کمک جراحی پلاستیک و زیبایی می توانند اعتماد به نفس از دست رفته شان را بازیابند. 

هدف از جراحی پلاستیک در این موارد؛ بهبود عملکرد و ایجاد یک ظاهر نرمال به بخشی از بدن فرد است که آسیب دیده است.

آر اف چیست

یکی از تجهیزاتی که در سالهای اخیر جهت درمان چین و چروک پوست بکار رفته، دستگاه آر اف است. می دانید که با افزایش طول عمر، رعایت بهداشت عمومی و فردی، پیشگیری و درمان پیری پوست صورت جهت سلامتی و حتی داشتن حس بهتری در زندگی مهم است . یکی از نشانه های پیری که معمولا از سنین 60 سالگی ببعد کم کم در صورت نمایان می شود، چین و چروک است که یکی از مهمترین نشانه های پیری پوست بوده و مداخلات درمانی و مراقبتهای صحیح برای کاهش آن موجب داشتن چهره ای جوان تر و شاداب تر می گردد که به این روش جوانسازی پوست می گویند.

 

در سال های اخیر رادیو فرکانسی (RF) به عنوان درمان انتخابی و تأیید شده در بر طرف کردن چین و چروک های پوست معرفی شده است. مطالعات گسترده تغییرات الیاف کلاژن پوست و بهبود و ترمیم بافت پوست تحت درمان با RF  را نشان می دهد.

RF  از طریق ایجاد حرارت در درم (سطح زیرین پوست   Derm) که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، سبب رسیدن به نتیجه دلخواه می شود زمانی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود.

روش جوانسازی پوست به وسیله RF با اثر گذاری بالا و استفاده از رادیو فرکانس احتمال آسیب و عوارض جانبی را به حداقل رسانده، که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روش جوانسازی از طریق رادیو فرکانس را مورد تأیید قرار داده است .

 

کاربرد RF 

این روش، یک روش درمان ملایم برای بهتر شدن پوست از نظر تعداد و عمق چروکها در مقایسه با روشهای تهاجمی دیگر می باشد. این روش برای درمان چروک های خفیف، متوسط، شدید و جلوگیری از بازگشت چروکها پس از جراحی لیفتینگ توصیه می شود. معمولا لیفتینگ ابروها پس از چند جلسه درمان کاملا قابل مشاهده بوده و ماندگاری اثر درمان طولانی است. البته امروزه آر اف برای لاغری هم بکار می رود و در صورت تمایل می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره  تاثیر دستگاه RF برای لاغری درمقالات ما مطالعه کنید .

مطالعات مختلف نشان داده اشعه رادیو فرکانس RF از نظر کیفیت و کمیت در بهبود چین و چروک های پوستی و حتی لیفتینگ ابروها از طریق تولید الیاف کلاژن جدید تاثیر بسزایی دارد.

شایان ذکر است RF  در تمام قسمتهای پوست بدن قابل استفاده است و بدلیل اینکه معمولا اثرات جانبی خاصی ندارد، بر خلاف تصور بسیاری از افراد، چیزی تحت عنوان عوارض آر اف پوست در این میان وجود ندارد .

RF روشی مطمئن، اثر بخش و غیر تهاجمی در رفع چین و چروک های صورت و گردن و باز گرداندن جوانی و قوام طبیعی پوست و رفع چاقی های موضعی بدن می باشد .

در حال حاضر با پیشرفت روز افزون علم پزشکی روشهای متفاوتی برای درمان پیری و جوان سازی معرفی شده است .

کرمهای بهداشتی و زیبایی پروسه پیری را به تعویق می اندازد ولی این درمان ها بیش تر عمل پیش گیری را انجام می دهند و اثرات درمانی آن ها معمولا سطحی و زود گذر است .

لیزر نیز در جوان سازی محدودیت هایی دارد از جمله در افراد مختلف با انواع تیپ پوستی جوابهای متفاوت و غیر قابل پیش بینی، مشاهده می شود .

روش های جراحی اکثراً تهاجمی هستند عوارض مخصوص به خود دارند .

روش رادیو فرکانس RF جوانسازی را در مقابل مناطق صورت، گردن و غبغب به صورت یکنواخت انجام می دهد پس بهتر است قبل از انجام هر کار دیگر به وسیله این دستگاه سن پوستی فرد کاهش یابد و سپس می توان در صورت لزوم در مناطق مورد نیاز تزریق بوتاکس و ژل انجام داد.

 

 

طرز کار RF

در حین درمان به لایه داخلی داخلی پوست یا همان Derm  بدون صدمه به لایه های سطحی و اپی درم توسط امواج رادیو گرمای کنترل شده داده می شود که این حرارت باعث :

– تحریک بافتهای کلاژن ساز پوست که در طی مرور زمان بر اثر روند پیری فعالیتشان کند شده .

– گردش خون در ناحیه افزایش پیدا می کند و در ناژ لنفاوی ایجاد تحرک می کند چربی ها دفع می شود و توکسین ها افزایش می یابد .

– سلولهای چربی به وسیله حرارت مناسب تحلیل می رود و چربی های موضعی دچار انحلال می شود .

– تحقیقات جدیدی که در حال حاضر در مرکز تحقیقات بیماری های پوستی و سالک در حال اجرا می باشد تلفیق دو روش تزریق سلولهای فیبرو بلاست و رادیو فرکانس است که می تواند اثرات درمانی را دو چندان کند و رویای جوانی را به واقعیت نزدیک کند.