سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیپوماتیک

 

با توجه به مزایای لیپوماتیک، این جراحی در میان بیماران محبوب شده است. این یک روش امن است و چربی را با آسیب های کمتری به بافت های بدن، برطرف می کند و بیماران یک دوره بهبودی کوتاه مدت را تجربه می کنند.

چربی های اضافی بدن،  تناسب اندام را مختل می کنند، اما نگران نباشید، لیپوماتیک یک روش موثر و بدون خطر است. در این جراحی، چربی های اضافی با لرزش و حرکت سریع یک لوله کوچک (کانولا) برداشته می شود. برای ایجاد این حرکت و لرزش، از فشار هوا استفاده می شود، بنابراین، بدون آسیب به بافت های اطراف تخلیه چربی انجام می شود.

 

دستگاه های لیپوماتیک سیستم امنیتی دارند، اگر کانولا با یک بافت بدون چربی تداخل داشته باشد، آن را متوقف خواهد کرد در نتیجه به بافت های غیر چربی بدن تان آسیبی نخواهد رسید. به این ترتیب، لیپوماتیک یکی از موثرترین روش های لاغری موضعی است.

 

با توجه به دقت و عدم آسیب بافت، چربی استخراج شده قابل استفاده برای سایر مناطق بدن می باشد.

برخی از بیماران ممکن است کبودی یا تورم کمی نیز داشته باشند که بسیار نادر است. در این عمل نیازی به بستری شدن نیست.

 

لیپوماتیک به معنای لاغری و تغییر شکل مناطق خاصی از بدن با استفاده از ، ازبین بردن ذخایر بیش از حد چربی و یا انتقال آن به مناطق مورد نظر میباشد .

 

در حال حاضر تکنیک های متعددی برای لیپو ساکشن وجود دارد اخیرا روشی به وجود آمده که با استفاده از امواج با فرکانس های تعیین شده انجام میشود و مشکلات روش های قبلی را از جمله خونریزی، در طی جراحی بهبود طولانی مدت و زخم های از جراحی را ندارد.

 

مزایای لیپو ماتیک

بدون جای بخیه

نتایج بسیار طبیعی

غیر تهاجمی

دوره بهبود کوتاه

انجام عمل با بیحسی موضعی

ایمن و ساده است

مدت زمان جراحی کم است

 

 

لیپوماتیک اغلب با لیپو ساکشن اشتباه گرفته میشود ، اما از لحاط تکنیکی با هم متفاوت هستند عمل لیپوماتیک بر از بین بردن و اصلاح نواحی نا هموار تمرکز دارد .

 

این عمل که با دستگاه لیپو ماتیک انجام میشوذ چربی از نواحی موردنظر مثل پشت ، شکم ، پا و یا زانو یا زیر چانه با خلاء برداشته میشود و در اثرآن ناحیه تغییر شکل میدهد .

 

این عمل میتواند به همراه ابدومینو پلاستی یا پروتز سینه ویا بصورت جداگانه انجام شود .

 

البته لیپوماتیک یک راه حل برای چاقی نیست ولی درصورتی شما بصورت ژنتیکی از چاقی های موضعی رنج میبرید ،با اینکه ورزش میکنید  و غذاهای کم کالری مصرف میکنید این عمل برای شما مناسب خواهد بود .

 

لیپو ماتیک در نواحی بزرگ نظیر رانها شکم پشت زانوها و باسن موثر است و برای این نواحی بهتر از لیپولیز لیزری است که بیشتر برای نواحی ظریفتر انجام میشود .

 

 

 

نحوه انجام عمل لیپوماتیک:

عمل لیپوماتیک پس از اعمال بیحسی در ناحیه مورد نظر در مرکز جراحی دارای مجوز بهداشت و درمان رز انجام میشود عوارض جانبی آن به دلیل امن بودن این روش از بین میرود در لیپو ماتیک حجم بیشتری از چربی در یک جلسه خارج میشود

 

عمل به این صورت است که دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک هوای فشرده که توسط دستگاه کمپرسور ایجاد می شود را به کانولایی که دارای انعطاف(flexible)  است منتقل کرده و سه نوع حرکت گردشی را ایجاد می کند که درمجموع به آنnutation  یا گردش سه بعدی گفته می شود و در هنگام عمل لیپوماتیک توسط پزشک معالج مورد استفاده قرار می گیرد .

کانولا پس از وارد شدن از طریق سوراخ کوچک 3 میلی متری وارد بافت چربی بدن می شود. این حرکات سبب ایجاد امواج اینفراسونیک می شود که بافت چربی را به صورت انتخابی مورد هدف قرار داده و امولسیفیه می کند ولی هنگام عمل هیچ آسیبی به عروق خونی، لنفی، عضلات و یا اعصاب نمی رساند در نتیجه آسیب کمتر به بافت های زیر پوست ،درد،تورم وکبودی بسیار کمتر از سایر روشهای لیپولیزر ولیپوساکشن است وسپس چربی امولسیفیه شده توسط دستگاه به خارج از بدن کشیده می شود .

این دستگاه همچنین با کانولای قابل انعطاف در اندازه های مختلف داروی بی حسی رابطور یکنواخت وارد چربی زیر پوست می کند و نیاز به داروی بی حسی کمتری نسبت به سایر روشهای لیپوساکشن ولیپولیزر دارد. حرکات چرخشی وگردشی سه بعدی کانولای دارای انعطاف همچنین سبب تحریک سلولهای فیبروپلاست پوست می شود وبا تولید کلاژن بیشتر،پوست آن ناحیه طی چند هفته تاچند ماه سفت تر خواهد شد ودر مقایسه با لیپولیزر ولیپوساکشن جمع شدگی پوست یکنواخت تر و مناسب تری ایجاد می کند. 

 

لیپوماتیک اینفراسونیک دارای سیستم ایمنی فعال می باشد که وقتی به بافت غیر چربی برخورد می کند دستگاه را متوقف می کند بنابراین خطر پارگی احشائی ویا پرفوراسیون ندارد وبدلیل عدم ایجاد حرارت در بافت چربی، خطر سوختگی پوست ،نکروز پوست و یا سوختگی محل ورود کانولا را ندارد. در افرادی که قبلا لیپوساکشن شده اند و چربی آن ناحیه فیبروتیک وسفت شده است و همچنین در نواحی سینه آقایان و یا کمر که چربی بطور طبیعی فیبروتیک است، دستگاه لیپوماتیک با تکنولوژی منحصر به فرد خود این امکان را به جراح می دهد که عمل راحت تر و با زحمت کمتری انجام پذیرد.

 

 

 

درد عمل به دلیل بیحسی موضعی کامل از بین میرود و شما هیچگونه دردی را احساس نمیکنید

 

پس از بیحسی موضعی سرم های مخصوص به محل عمل تزریق میشود که این سرم ها باعث کاهش ورم و کبودی بعد از عمل میشود .

 

سپس رسوبات چربی با لوله های خلاء بیرون کشیده میشوند و به بدن فرم داده میشود .

 

بعد از لیپوماتیک

بیماران چند ساعت بعد از انجام عمل میتوانند محل را ترک کنند و 24 ساعت بعد می توانند حمام کنند به دلیل استفاده از روش های ویژه کلینیک رز کبودی و ورم در پایین ترین حد ممکن است

 

پس از انجام عمل در کلینیک ما روز به روز فرم گرفتن اندام خود را به تماشا بنشینید و از زندگی سالم لذت ببرید . بهترین کار بعد از عمل ورزش و تغییر شیوه زندگی است

 

 

 

در لیپوماتیک کانول با ایجاد حرکات چرخشی و ارتعاشی باعث ایجاد امواج فراصوتی میشود و این امواج بافت های چربی را از سلولهای بنیادی بدون آسیب به بافت ها جدا میکند و سلولهای بنیادی آزاد شده در این جریان به بهبود کمک میکند و یک دید طبیعی را بعد از بهبود آن ناحیه ایجاد میکند

 

این روش به ایجاد برش بزرگ نیاز ندارد فقط یک حفره کوچک برای ورود کانول ایجاد میکنند که بعد از یک مدت به سختی قابل تشخیص میباشد ، کلا لیپوماتیک تحت بیحسی انجام میشود و بعد از عمل فرد میتواند به فعالیت های روزانه خود بازگردد.

 

چه کسانی کاندیدای خوبی برای لیپوماتیک هستند؟

 

اگر در بعضی از نواحی بدن خود دارای تجمع چربی هستید و با رژیم غذایی و ورزش از شر آن خلاص نمیشوید ، شما نامزد خوبی برای انجام عمل لیپوماتیک هستید.

 

 هزینه لیپوماتیک:

یکی از سئوالاتی که از طرف بسیاری از علاقه مندان به این عمل، مطرح می شود مسئله قیمت لیپوماتیک است که چند معیار مهم در این قضیه دخیل است: اول توانایی ها و تجربه پزشک متخصص و تیم همکار او، هزینه های ثابت کلینیک، نوع دستگاه ها و تجهیزات بکار رفته در این جراحی، مقدار بافت چربی فرد بیمار و طبیعتا تعداد جلساتی که نیاز است تحت عمل قرار بگیرد. توجه داشته باشید که این هزینه پرداختی برای بهبود سلامتی شماست و این عمل با توجه به مزایای زیادی که دارد و همچنین نداشتن عوارض جانبی، برای کسانی که دارای مشکل اضافه وزن هستند، ضروری است.