سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روش های مراقبت از پوست در 30 سالگی

 

بهترین روش های مراقبت از پوست در 30 سالگی

 

بدون توجه به این موضوع که شما در گذشته به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دادید یا خیر، مطمئناً هر گاه که شما وارد داروخانه‌ای می‌شوید، سرم­های ضد پیری و کرم‌های ترمیم‌کننده، نام‌هایی هستند که شما را ترغیب به خرید می‌کنند. در حالی که وجود مقداری چروک پوستی یا کمی گودی چشم‌ها امری چندان نگران‌کننده نیست. می‌توان با اقداماتی پیشگیرانه به مبارزه با علائم پیری پرداخت. اگر درباره چگونگی تغییر چهره خود در این دهه اطلاعاتی ندارید، در اینجا همه چیز را از چگونگی تغییر چهره تا بهترین روش‌های مراقبت از پوست برای این دهه، خواهید آموخت.

روش های مراقبت از پوست در 30 سالگی

چگونگی تغییرات پوست

تغییرات، به خصوص در مکان‌هایی که انتظار آن‌ها را ندارید، می‌توانند بسیار ترسناک باشند.

زمانی که شما وارد دهه سوم زندگی خود می‌شوید ممکن است احساس کنید که پوستتان کمی از شفافیت خود را از دست داده است. واقعیت این است که علم نیز این موضوع را تأیید می‌کند. از دوران کودکی تا اواخر دهه دوم زندگی، سلول‌های پوستی انسان طی مدت 14 روز بازسازی می‌شوند. در دهه سوم زندگی سرعت این فرآیند کاهش یافته و به 28 تا 35 روز افزایش می‌یابد و در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا سلول‌های پوستی جدید جایگزین شده و به همین علت پوست شما کمی کدرتر دیده می‌شود.

از آنجایی که پوست شما سلول‌های مرده را در مدت طولانی‌تر جایگزین می‌کند، ممکن است شما خشکی بیش از حد معمول را احساس کنید. بر اساس گفته دکتر لوین: «طولانی‌تر شده است تا لایه‌های بالای پوست را خنثی کند و باعث می‌شود که کیفیت خیس‌تر و خشک‌تر شود.» لوین همچنین خاطر نشان کرد که «تولید عوامل هیدراتیک پوست مانند اسید هیالورونیک کاهش می‌یابد.»

مراقبت از پوست در 30 سالگی

آیا شما متوجه تغییرات چهره خود در عکس‌ها شده‌اید؟ آیا کاهش حجمی پوست، فکر شما را به خود مشغول کرده است؟ در این مورد نیز علم پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود.

تعداد هورمون‌هایی که باعث تخریب پوست می‌شوند، در دهه سوم زندگی افزایش قابل توجهی دارد. افت در میزان تولید استروژن و اسید هیالورونیک منجر به کاهش حجم در قسمت گونه‌ها و چانه خواهد شد. پروتئین‌هایی نظیر کلاژن و الاستین نیز با بالا رفتن سن کاهش یافته و زمان بیشتری برای بازیابی آن‌ها نیاز است. کاهش سرعت در تولید موارد مورد نیاز پوست موجب آسیب‌های پوستی نظیر چروک‌ها می‌شود.

با کاهش کلی فرآیندهای شیمیایی پوست، تعداد زیادی از مشکلات پوستی جدید نیز ظاهر می‌شوند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

قرمزی پوست

آکنه بزرگسالی یا روزاسه بیماری مزمن التهابی پوست که معمولاً در دهه سوم زندگی بانوان نمود پیدا کرده و به صورت قرمزی ثابتی است که می‌تواند بر روی گوش‌ها، سینه و پشت ظاهر شود. با توجه به شدت روزاسه، این بیماری می‌تواند پوست شما را با ریزش‌ها و ضخامت بیشتر مواجه سازد. زنان مبتلا به روزاسه باید روال مراقبت از پوست پیری را به منظور تأمین سلامت پوستی آن‌ها به پیش برند.

لکه‌های تیره پوستی

هایپرپیگمانتاسیون در نتیجه دهه‌ها قرار گرفتن شما در معرض اشعه ماوراءبنفش ایجاد می‌شود. این نقاط تاریک تصادفی ناشی از تابش خورشیدی سطح پایین است که سلول‌های ملانوسیتی شما را نابود می‌کند. با کاهش سرعت جایگزینی سلول‌های پوستی، شما متوجه این موضوع خواهید شد که فرآیند از بین رفتن این نقاط تیره، بدون کمک خارجی، بسیار طولانی‌تر است.

آکنه کیستیک

ما تمایلی به گفتن خبرهای بد نداریم، اما متأسفانه روزهای درگیری شما با آکنه‌های پوستی هنوز به پایان نرسیده است. در دوران نوجوانی، هورمون‌ها در تمامی قسمت‌های بدن شما در حال فعالیت بوده و در حال تبدیل شما از یک نوجوان به یک انسان بالغ بوده‌اند. اکنون و در دهه سوم زندگی، هورمون‌های شما بار دیگر فعال شده و می‌تواند منجر به آکنه‌های پوستی شود. از آنجایی که پوست شما مقاومت پیشین خود را از دست داده است، یافتن یک رژیم مراقبت از پوست مناسب بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از دوران نوجوانی شماست.

موارد ضروری برای دستیابی به اهداف ضد پیری

آیا در فکر جلوگیری از فرآیند پیری پوست هستید؟ اولین گام در کند کردن عقربه‌های ساعت پیری پوست، حصول اطمینان از داشتن یک جعبه ابزار کامل شامل محصولات ضروری است. برنامه سلامت پوستی شما حداقل باید شامل پنج مورد زیر باشد:

مراقبت از پوست در 30 سالگی

پاک‌کننده ملایم

متخصصین پوست استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم‌تر را به جای پاک‌کننده‌های دارویی که می‌توانند آسیب بیشتری را ایجاد کنند، توصیه می‌کنند. به خاطر داشته باشید که پوست با افزایش سن بیشتر حساس شده که این موضوع نیاز بیشتر به استفاده از نرم‌کننده‌ها را ایجاب می‌کند.

روش های مراقبت از پوست

سرم آنتی‌اکسیدان

سرم­های آنتی‌اکسیدان حاوی مواد فعال متمرکز مانند ویتامین C، جلبک و اسید هیالورونیک هستند. این سرم­ها در جهت مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث چین ‌و چروک‌های قابل مشاهده می‌شوند، استفاده می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین توان حفاظت پوست در برابر آلودگی را افزایش داده و مانع از بروز هرگونه بیماری ناشی از آلودگی هوا می‌شوند.

روش مراقبت از پوست

اگزوفیلانت (لایه‌بردار)

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست در برابر پیری، لایه‌برداری مناسب است. لایه‌بردارها برای سرعت بخشیدن به چرخه جابه‌جایی سلول‌های جدید با سلول‌های قدیم، از طریق خرد کردن پوست مرده و تحریک تولید کلاژن و الاستین به منظور احیای پوست شما، استفاده می‌شوند.

مرطوب‌کننده

هیدراتاسیون (آبدهی پوست) در بهبود پوست شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است! شما با به همراه داشتن یک کرم مرطوب‌کننده این امکان را خواهید داشت به محض احساس مقداری خشکی در سطح پوست خود، این مشکل را حل سازید. مرطوب‌کننده­هایی شامل ویتامین C، هیدرکسی اسیدها، عصاره‌های چای و رتینول بهترین گزینه برای مبارزه با پیری پوست هستند.

کرم ضد آفتاب

با استفاده از کرم ضد آفتاب، در مواقع مواجهه با تابش‌های خورشیدی، مانع گسترش نقاط تاریک پوست شوید. در هر آب و هوایی، اطمینان حاصل کنید که همیشه از کرم ضد آفتاب غنی شده با مواد معدنی با SPF 30 یا بالاتر استفاده می‌کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب بخصوص برای زنان دارای بیماری روزاسه بسیار حائز اهمیت است.

بهترین روش مراقبت از پوست در 30 سالگی

تعهد نتیجه بخشی یک رژیم جهت مراقبت پوست را تضمین می‌کند. برای کندسازی روند پیری پوست، شما به پاک‌سازی پوست و غنی‌سازی آن با مواد گفته شده، در دو مرحله طی روز نیاز دارید.

برنامه صبح

مرحله 1: صورت خود را بشویید

پاک‌کننده پوست روزانه خود را با نوک انگشتانتان بر روی پوست اعمال کرده و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید، با آب گرم شست‌وشو داده و در انتها با حوله‌ای تمیز پوست خود را خشک کنید. در طی این مرحله و مراحل بعد به ملایمت در حین ماساژ دادن پوست دقت نمایید.

مرحله 2: لایه‌برداری پوست

مقدار کافی از لایه بردار مورد علاقه خود را به آرامی و با همان حرکت دایره‌ای مرحله قبل بر روی صورت خود اعمال کنید. استفاده بیش از اندازه از لایه‌بردارها در نواحی اطراف چشم‌ها می‌توانند موجب التهاب پوستی شوند، لذا همیشه از مقدار کافی لایه‌بردارها استفاده کنید. لایه بردار را به مدت نیم الی یک دقیقه بر روی پوست خود ماساژ داده و سپس با آب گرم شست‌وشو دهید. سپس پوست خود را به‌وسیله یک حوله تمیز خشک نمایید.

مرحله 3: استفاده از سرم­

یک شیشه سرم مدت زیادی برای این کار کافی خواهد بود. یک لایه نازک و سبک از سرم آنتی‌اکسیدان ضد پیری را به هر چند سانتی‌متر از صورت خود اعمال کنید.

مرحله 4: استفاده از مرطوب‌کننده­

اگرچه لایه‌بردارها پوست را تمیز و احساس فوق‌العاده را به شما هدیه می‌دهند، اعمال نکردن مقداری مرطوب‌کننده بر روی آن‌ها خشک شدن پوست را به همراه خواهد داشت.

مرحله 5: استفاده از کرم ضد آفتاب

کرم‌ها همیشه باید از سبک‌ترین مایعات تا سنگین‌ترین آن‌ها استفاده شوند، بنابراین کرم‌های ضد آفتاب باید آخرین محصول پس از سرم و مرطوب‌کننده­ها استفاده شوند. مقدار زیادی از کرم ضد آفتاب غنی شده با مواد معدنی و با SPF 30 یا بالاتر را برای حفاظت در برابر تابش‌های مضر خورشیدی بر روی پوست خود اعمال کنید. شما همچنین می‌توانید برای حفاظت بیشتر از سرم‌های SPF، سایه چشم با SPF و ماده پایه با SPF استفاده کنید. آراستن صورت با مواد محافظتی می‌تواند حفاظت UV کافی برای حفظ پوست شما از لکه‌های تاریک را فراهم آورد، اما به یاد داشته باشید که این پوشش حفاظتی را در صورت نیاز هر دو ساعت تمدید کنید.

برنامه شبانه

مراقبت شبانه از پوست در دهه سوم زندگی، فرآیندی ساده را شامل می‌شود. انجام سه مرحله زیر، شما و پوستتان را برای یک استراحت شبانه فوق‌العاده آماده می‌کند:

مرحله 1: صورت خود را بشویید.

مرحله 2: پوست خود را تمیز و لایه‌برداری کنید.

مرحله 3: با مرطوب‌کننده به پوست آب‌رسانی کنید.

کلام آخر

اجرای منظم یک برنامه مراقبت از پوست در 30 سالگی شما نیازمند کمی تحقیق و اما مقدار زیادی تعهد است، اما به یاد داشته باشید هیچ‌چیزی بهتر از یک پوست فوق‌العاده برای شما در این سن وجود نخواهد داشت!

 

منبع: چطورپدیا