سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای مراقبه مدیتیشن در بهبود زندگی

مزایای مراقبه مدیتیشن در بهبود زندگی

مراقبه مدیتیشن

1- حالت شناور

تحقیقات علمی کماکان در حال بررسی مزایای شگفت‌انگیز مراقبه هستند؛ اما بالاترین سطح تعلیم مراقبه، ادغام تمام این مزایا با یکدیگر است. مراقبه در واقع تجربه‌ی یک حالت شناور در زندگی روزمره است که زندگی مادی دنیوی را به تجربیات والا تبدیل می‌کند.

بالاترین سطح زندگی یک انسان، نتیجه‌ی کشف خود واقعی او در طول مراقبه خواهد بود. تجربه عمیقی که نشان می‌دهد اساس و بنیان هستی ما چه بوده و سپس این دانش را به زندگی روزانه فرد پیوند می‌زند.

2- تجربیات والا

همه ما قادریم لحظات ویژه‌ای که در اوج تجربیات و کارایی بوده‌ایم را به یاد آوریم. زمان‌هایی که مراتب ویژه‌ای از وجد و خرسندی را احساس کرده‌ایم و به درست بودن مسیر زندگی خود ایمان آورده‌ایم. این لحظات پرشتاب در تمامی مواقع، صرف‌نظر از هر شرایطی، به ما می‌فهمانند که زندگی برای لذت بردن است و نباید آن را به هدر داد.

این تجربیات والا، شرح ظرفیت قابل توجهی است که برای ترفیع سطح زندگی و ارتقاء آن به سطوح بالاتر در وجود همه‌ی ما نهادینه شده است. یکپارچگی کامل مزایای مراقبه‌، قدرت درک زندگی را افزایش می‌دهد تا ما انسان‌ها بهتر بتوانیم در قله‌های تجربیات، عملکرد و قدردانی انسانی زندگی کنیم.

مدیتیشن و سلامتی

3- بهبود سلامت

برای لذت بردن از کار و زندگی، احساس تندرستی و سلامتی امری حیاتی است. همه‌ی ما می‌بایست سلامتی مطلوب خود را با حفظ تازگی ذهن و بدن و جوان‌سازی دوباره‌ی حفظ کرده و در مواقع ناخوشی می‌بایست توانایی برانگیختن قدرت التیام طبیعی که در وجود همه‌ی ما نهادینه شده را داشته باشیم. مدیتیشن ساده، سیستم بدن را به حالت تعادل طبیعی باز می‌گرداند. این امر با فراهم آوردن آرامش عمیق و استراحت که انرژی‌های بدن را متحد و یکی کرده و تأثیر مهمی بر ذهن و بدن فرد دارد، میسر خواهد بود. طبق تحقیقات علمی انجام شده، مراقبه خواص بسیاری بر سلامت انسان دارد.

4- بهبود روابط

برای لذت بیشتر از روابط شخصی و کاری، باید بتوانیم میزان استرس و تنش را در خود کاهش دهیم. این امر طبیعتاً سبب بهبود روابط ما با دیگران و دست‌یابی به سطوح بالاتری از درک و هماهنگی با اطرافیان خواهد شد. تأثیر مراقبه در کاهش سطح استرس و اضطراب فرد و کمک به بهره‌وری ذخایر انرژی درونی امری اثبات شده است. مراقبه‌ی منظم به‌گونه‌ای سبب بهبود کیفیت روابط می‌شود که میزان اختلافات به حداقل رسیده و جو روابط مثبت خواهد شد.

اکثر مراقبه کنندگان پس از مدتی درمی‌یابند که نه تنها از روابط خود بیشتر لذت می‌برند؛ بلکه میزان قدردانی دیگران و واکنش‌ دریافتی به مراتب بهتر از قبل شده و بازتاب این مسئله در روابط با شریک زندگی، اعضای خانواده و همکاران فرد قابل مشاهده است. اگر قصد دارید از روابط سالم و پایدار دیگران بیشتر بدانید، مهم است که ابتدا به شناخت عمیق‌تری از خود دست یابید.

مراقبه‌ی تجربه خودشناسی در عمیق‌ترین سطح آگاهی خالص را در اختیار فرد قرار می‌دهد که مبنایی برای پایداری روابط رضایت‌بخش آینده فراهم می‌آورد. اگر به ترکیب مراقبه در زندگی روزانه‌ی خود علاقه‌مند هستید، در یکی از کلاس‌های مقدماتی مراقبه ثبت نام کنید.

 

منبع: چطورپدیا